دقت کنید تمام لاستیک های خودرو از یک نوع و مشخصات یکسانی داشته باشند و در صورت استفاده از لاستیک های تیوب دار، حتما تیوب داخل لاستیک را هنگام تعویض لاستیک عوض کنید.
به هیچ وجه نباید از رینگ های زنگ زده ،پوسیده ،تاب دار و جوشکاری شده استفاده شود.
وارد شدن آسیب جدی به سیستم تعلیق و دستگاه انتقال قدرت خودرو نتیجه استفاده از لاستیک های غیر استاندارد خودرو، خواهد بود.
ساده و بسیار مهم ؛ از لاستیک استاندارد استفاده نمایید.
هنگام کنترل فشار باد، لاستیک ها باید سرد باشند و اگر لاستیک ها گرم باشند، از خالی کردن باد اضافی بپرهیزید.
هر دو هفته یک بارباد لاستیک ها را کنترل کنید.
به منظور ماندگاری بیشتر، ایمنی بالاتر، راندمان بهتر و مصرف سوخت کمتر بازدیدهای دوره ای لاستیک های خودرورا انجام دهید.
زمان خرید لاستیک به نوع خودرو، سرعت، شرایط رانندگی، سطح جاده، شرایط محیط و فصل دقت کنید.
فشار باد زیاد و فشار باد کم هر دو سبب آسیب رساندن به لاستیک ها میشوند. پایین بودن فشار باد در هنگام رانندگی موجب اصطکاک بیشتر و تولید حرارت بیش از حد در لاستیک و کاهش عمر لاستیک می شود.
نشانه کم بودن فشار باد لاستیک در طول رانندگی خورده شدن دو طرف لاستیک وسالم ماندن در بخش میانی است اما اگر لاستیک فقط در وسط سائیده شود نشانه زیاد بودن فشار باد لاستیک است.
نظر بدهید